دانشگاه
فروشگاه دانشجویان کلینک دانشگاهی تحقیق آماده جهت ارائه سمینار آماده پاورپوینت آماده پاورپوینت آماده جهت ارائه پرسشنامه تحقیقات عمرانی

اطلاعیه فروشگاه

متن اطلاعیه در وسط تمامی صفحات فروشگاه به نمایش درخواهد امد

تحقیق بررسی شگفتی های آیات قرآنی - word

تحقیق بررسی شگفتی های آیات قرآنی   - word

 

با فرمت قابل ویرایش word

 

تعداد صفحات: 55  صفحه

 

تکه های از متن به عنوان نمونه :

 

مقدمه

ستايش واقعي از آن الله است كه در كتاب محكمش مي فرمايد: «سنريهم آياتنا في الآفاق و في أنسهم حتي يتبين لهم أنه الحق.» فصلت /53 «بزودي نشانه هاي خود را در اطراف جهان و در درونشان به آنها نشان خواهيم داد تا براي آنان آشكار گردد كه او حق است.»

و درود و سلام بر اشرف انبيا و مرسلين كه اولين آيات نازل شده بر او، اين آيات بود: «اقرأ باسم ربك الذي خلق خلق الانسان من علق اقرأ و ربك الاكرم الذي علم بالقلم علم الانسان ما لم يعلم» علق /5-1 «از همه» بزرگوار تر است همان كسي كه به وسيله قلم تعليم نمود و به انسان آنچه را نمي دانست، ياد داد» و درود و سلام بر همه ي خاندان و صحابه آن حضرت (ص) و همه ي كساني كه روش آن حضرت را پيمودند و تا قيامت دنبال مي كنند و اما بعد خداوند، انبيا و مرسلين را بشارت دهنده و بيم دهنده فرستاد و آنها را با معجزاتي تأييد كرد تا بعنوان دليل و حجتي در برابر قوم آنها باشد؛ سپس هنگامي پيامبر به سوي قوم خود مي آمد، گفت: «اني رسول من الله اليكم» «من فرستاده اي از جانب خدا به سوي شما هستم» مي گفت و پيام و آيين را آورده ام، قوم از او دليلي براي اثبات گفتارش طلب مي كردند… پس بايد معجزاتي با او مي بود كه صحت ادعاي او و راستي و صدق گفتارش را در تبليغ از جانب خداوند (تعالي) تأييد مي كرد… و بايد معجزه از اموري باشد كه احدي نتوانند مانند آن را بياورد … و همچنين بايد از اموري باشد كه قوم او در آ، امر درخشيدند تا گفته نشود كه پيامبر با قومش به امري تحدي مي كردند كه نمي شناختند و از آن بهره اي نداشتند … و فقط تحدي در كاري صحيح است كه مردم در آن سررشته دارند تا تحدي ارزشمند باشد و به اين سبب ملاحظه مي كنيم كه معجزه ي هر پيامبري در زمينه اي بوده است كه قوم او در آن نبوغ داشته اند.

ابتدا در دوره ي حضرت موسي (ع) «سحر» در صدر زندگاني اجتماعي آنها بود… پس معجزه ي آن حضرت عصا بود. از نوع آنچه كه آن قوم در آن نبوغ داشتند و ليكن آن عصا سحر نبود، آن تجلي سحر بود ولي سحر نبود… پس هنگامي كه عصا را انداخت تبديل به ماري شد و شروع به بلعيدن ريسمانها و عصاهايشان كرد و ساحران به خوبي تشخيص دادند كه ممكن نيست كه آن سحر باشد.

و حضرت عيسي (ع) به پيامبري مبعوث شد در حالي كه قوم او در علم طب برتري داشتند. پس براي آنها معجزه اي آورد از نوع آنچه در آن سر آمد بودند؛ پس كور مادر زاد و پيس را شفا داد. علاوه بر آن در يك امر ديگر بر آنها برتري يافت كه كسي بعد از آن هم به اين امر دسترسي نيافت … پس مرده ها را زنده گرداند…

دانشمندان مي گويند: آن معجزاتي كه خداوند، پيامبرش حضرت محمد (ص) را به آنها تأييد كرد بر دو نوعند:

الف) معجزاتي كه قوانين و سنت هاي طبيعي را نقض كرده است مثل معجزه ي شق القمر و جاري شدن آب از ميان انگشتهاي شريف آن حضرت و معجزات بسياري ديگر و آنها معجزاتي طبيعي هستند كه صحابه و ديگران در زمان آن حضرت مشاهده نمودند، اما كساني كه بعد از آن حضرت پا به عصره حيات گذاشتند فقط نام آن معجزات را شنيده اند بدون اين كه آنها را ببينند و تصديق كرده اند زيرا براي آنها به تواتر و سند تاريخي صحيح نقل شده است.

ب) معجزه ي ماندگار و هميشگي، و آن قرآن كريم است كه روح الامين آن را بر قلب سيد المرسلين با زبان عربي روشن نازل كرده است تا از بيم دهندگان باشد و آن معجزه اي است كه صاحبان عقل و فكر را براي همه ي زمانها مورد خطاب قرار داده و مي تواند هر كسي بگويد: محمد رسول الله است و اين قرآن معجزه ي اوست.

قطعاً مجزه ي مادي محسوس، يكبار واقع مي شود و كسي كه آن را ببيند به آن ايمان مي آورد و كسي كه آن را نديده است، از آن با خبر مي شود ليكن آن اعجاز قرآن است كه فصيحان و اديبان عرب را بهت زده رده در حاليكه آن حضرت (ص) در ميان امتي كه در شعر و بلاغت و بيان سر آمد بودند مبعوث شد و براي آنها معجزه اي آورد كه از جنس آن چيزي بود كه در آن سرآمد بودند، علاوه بر آن، آنها را عاجز ساخت از اينكه مانند آن را بياورند، هر چند يك سوره مانند آن باشد.

اين معجزه ي جاودانه و اين تحدي در قرآن فقط براي عرب نيست بلكه براي جميع عالم است. ابتدا اعجاز بياني و لغوي قرآن كريم همان به مبارزه طلبيدن عرب در آنچه كه در آن به نبوغ رسيده بوده باشند؛ ليكن قرآن كتابي است كه براي همه ي امتها با اختلاف زبانهايشان معجزه مي باشد پس تحدي براي غير عربها كدام است؟ زيرا اين قرآن تا قيام قيامت باقي است. پس لازم است براي همه ي عالم در هر زمان و مكاني معجزه باشد و به اين سبب براي قرآن معجزاتي است در زمان نزول، بعد از زمان نزول، همه ي اين معجزات پيوسته از زمان نزول تا روزگار ما و تا قيام قيامت استمرار دارد، تا معجزات خداوند را در طول روزگار براي ما آشكار گرداند.

آن دورانهايي كه عرب زبانها، هنگام شنيدن بيت شعري يا بيان جمله اي بلاغي به وجد مي آمدند و با آن فرهنگ ادبي راز عظمت قرآن را در مي يافتند به پايان رسيد و با پايان آن دوران ذوق ادبي در ميان امت عرب به سبب دور شدنش از فرهنگ ادبي عظيم در محاورات و معاملات پايان يافت، پس بيشتر مردم، امروز چيز زيادي از فصاحت و بلاغت قرآن را درك نمي كنند، علاوه بر آ، از شناخت عمقي قرآن هم بهره اي ندارند، ولي بيشتر مردم لغات اروپايي را كه به زبان عربي راه يافتند درك مي كنند و اين بالاترين درجه ي ناداني است كه امت عرب از ميراث و فرهنگ خود عدول كرده و اين حالت است كه هرگز قوم عرب بلاغت قرآن و اسلوب زيباي آن را درك نخواهد كرد. بنابراين آيا رسالت پيامبر با حضرت محمد (ص) پايان يافته است؟ خير، رسالت آن حضرت (ص) پايان نيافته و هرگز تا روز قيامت پايان نخواهد يافت.

پس همانطور كه به آن حضرت (ص) آياتي عطا شد كه اهل آن دوره به آنها ايمان آوردند، اهل اين عصر و عصرهاي بعدي به آن آيات، ايمان خواهند آورد هرچند كه اين عصر با سيطره ي علم و مفاهيم علمي با افكار آنها تفاوت دارد. ولي در لابلاي صفحات قرآن كريم اشارت و ظرافت هاي علمي وجود دارد كه بسياري از حقايق را در زمينه هستي و طب و معارف علمي گوناگون در بر مي گيرد كه از علوم جديد با فاصله ي بيش از هزار و چهار صد سال سبقت گرفته است.

قرآن بر عموم بشر تأكيد كرده است كه اين قرآن حق و صدق است:

پس خداوند فرموده است «سنريهم آياتنا في الآفاق و في انفسهم حتي يتبين لهم انه الحق» فصلت /53 قرآن نگفت «سنريهم آياتنا في الارض» بلكه فرمود: «في الآفاق» يعني خداوند سبحانه و تعالي بعضي از آياتش را بزودي براي آيندگان آشكار خواهد كرد تا براي آنها بيان كند كه اين قرآن صدق و حق محض است.

آن همان حقايق طبيعي است كه بعد از صدها يا هزاران سال به آن دست خواهند يافت و درك خواهند كرد كه قرآنبه بسياري از آنها اشاره كرده و با بيان اين آيات بر آنها سبقت گرفته است و در آن زمان براي آنها روشن خواهد شد كه اين قرآن حق است زيرا آن كلام خداست و آن كس كه عالم را خلق و ايجاد كرده؛ همان خداست.

اين كتاب عظيم بر پيامبر امي نازل شده است كه به مدرسه نرفته و از مركز علمي و دانشگاهي فارغ التحصيل نشده، پس چگونه اين حقايق را كه در اين عصرها آشكار شده، شناخته است. جواب آن را در اين سخن خداوند بلند مرتبه مي يابيم. «نزل به الروح الامين علي قلبك لتكون من المنذرين بلسان عربي مبين» شعرا /195-193

«انا نحن نزلنا الذكر و انا له لحافظون» حجر/9

و در پايان اضافه مي نمايد كه اين تلاش ناچيزي است كه عرضه مي كنم، آنچه را كه خداوند عز و جل براي من از آيات قرآن عظيم ميسر كرده است و علوم جديد نيز آن را تصديق كرده و دليلي محكم است بر اينكه در قرآن كريم براهين علمي و حقايق درخشاني وجود دارد.

همانا قرآن كريم كتاب خداوند عز و جل و اسلام دين حقيقت و علم است و از خداوند مي خواهيم كه به من راستي در گفتار و اخلاص در عمل را ارزاني دارد و خداوند به باطن انسان آگاه است.

1- اعجاز قرآن در كيهان شناسي

اصل هستي

خداوند تعالي فرمود: «اولم ير الذين كفروا ان السماوات و الارض كانتا رتقا فقتقناهما» انبيا /30 «آيا كافران نديند كه آسمانها و زمين بهم پيوسته بودند و ما آنها را از يكديگر باز كرديم؟»

اين آيه به ما خبر مي دهد كه آسمانها و زمين به هم پيوسته و متصل بودند. سپس از يكديگر جدا شدند و اين معجزه اي از معجزات قرآن كريم است كه علم جديد اين نظر را، كه هستي مجموعه اي واحد از گاز بود سپس به ابرهايي تقسيم شد تأييد مي كند و منظومه ي شمسي ما نتيجه ي آن تقسيمات است. و از جمله اموري كه اين نظر را تأييد مي كند اين است كه علما استدلال كرده اند كه در خورشيد 67 عنصر وجود دارد و هرگاه موانعي كه در مورد شناخت عناصر خورشيد وجود دارد، برداشته شود، تعداد عناصر شناخته شده افزايش خواهد يافت. و عناصر معروف خورشيد همان عناصر معروف زمين هستند و عبارتند از: هيدروژن – هليوم – ازت – اكسيژن – فسفر – آهن و غيره…

علما همه ي اينها را بر اثر تجزيه ي نور شناخته اند و آنچه امروز كيمياگران در آزمايشگاهها به آن پي برده اند اين است كه مواد موجود زمين از عناصر موجود در خورشيد و از يك نوع و يك اندازه مي باشد و خورشيد ستاره اي است كه ساير ستارگان در آن محقق مي شوند خلاصه مي شوند، و اين يعني عناصري كه هستي از آن بنا شده با همه اختلاف آن، عناصري واحد است.

از طرف ديگر علما مشاهده كرده اند كه شهابهاي آسماني و سنگها و خاكهاي ماه كه از فضاي خارج به دست آورده اند، شامل همان عناصري است كه در زمين وجود دارد.[1]

هستي، بنا بر نظر قرآن كريم: مجموعه اي متصل و بهم پيوسته بود (رتق: بهم پيوسته و جدايي ناپذير)[2] سپس شروع به انبساط در فضا كرد. و اين همان برداشت علمي جديد از هستي است پس علما در خلال بحث ها و مشاهدات خود از پديده هاي هستي به اين نتيجه رسيدند كه ماده در آغاز جامد و ساكن بود. به صورت گازي گرم و غليظ و بهم چسبيده، حداقل حدود 1012*5 سال پيش انفجار شديدي، در ماده ايجاد شد. سپس ماده شروع به انبساط و فاصله گرفتن از هم كرد و در نيتجه ي آن، متحرك شدن ماده، امري قطعي گشت (كه طبق قوانين مادي چاره اي جز استمرار آن نيست) آنجا كه مي گويد: قوه ي جاذبه، در اجزاء ماده بتدريج كم مي شود و سبب دور شدن اجزاي ماده از يكديگر، به صورت قابل ملاحظه اي، فاصله ي بين اجزاي آن گسترش مي يابد.[3]

همانا اصل هستي واحد است، و سبقت علمي در اين امر با كتاب خداست و علم جديد، بعداً آن را آورده است و نظريه ي علمي، موافق با آنچيزي است كه آن را دين آورده است. «اولم يرالذين كفروا ان السماوات و الارض كانتا رتقاً ففتفناهما.» انبياء /30 «آيا كافران نديدند كه آسمانها و زمين بهم پيوسته بودند و ما آنها را از يكديگر باز كرديم؟» پس اصل هستي، در كتاب خداوند عز و جل واحد است، سپس از هم جدا شده و ماده ي آن سرد شده است.[4]

و......

اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 1,300 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
233_470687_2678.zip57.3k